Školní poradenské pracoviště
Školní poradenské pracoviště (dále jen ŠPP) pracuje na naší škole již řadu let. Zajišťuje poskytování a koordinaci preventivních, intervenčních, poradenských a konzultačních služeb. ŠPP poskytuje bezplatné služby žákům, jejich zákonným zástupcům, ale i pedagogům. Snaží se pomáhat jim při zvládání a řešení výchovných, vztahových a výukových obtíží.
ŠPP úzce spolupracuje s vedením školy, s dalšími pedagogickými pracovníky, zejména s třídními učiteli, a zajišťuje pravidelnou komunikaci se zákonným zástupcem žáka. Pravidelně komunikuje se školskými poradenskými zařízeními (PPP, SPC), která zajišťují návrhy podpůrných opatření a podílejí se na jejich realizaci. V případě potřeby spolupracuje škola s orgány státní správy a samosprávy.
S veškerými informacemi poskytnutými v rámci činnosti ŠPP je nakládáno v souladu se zákonem č.101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
Poskytování poradenské pomoci ve škole zajišťují, na základě vyhlášky 27/2016 Sb. a vyhlášky 72/2005 Sb. ve znění pozdějších předpisů, tito poradenští pracovníci školy:
Vedoucí školního poradenského pracoviště:
- Mgr. Gabriela Hagarová – školní speciální pedagog pro 1. stupeň (tel.: 605 866 618)
Členové školního poradenského pracoviště:
- Mgr. Šárka Grunová – školní speciální pedagog pro 2. stupeň (tel.: 730 187 775)
- Mgr. Šárka Grunová – školní metodik prevence pro 2. stupeň (tel.: 730 187 775)
- Mgr. Dana Škapová – výchovný poradce – kariérový poradce (tel.: 734 890 564)
- Mgr. Kateřina Králíčková – školní metodik prevence pro 1. stupeň (tel.: 775 693 019)
- Mgr. Dagmar Koukalová – školní speciální pedagog – metodik pro žáky s OMJ
Konzultační hodiny po předchozí domluvě.
Mobil důvěry: 730 187 775 nebo 775 693 019
Postup školy při nastavování 1. stupně podpůrných opatření
- Nastavení prvního stupně podpůrných opatření doporučuje třídní učitel. Podnět mohou dát třídnímu učiteli i ostatní vyučující žáka nebo jeho zákonný zástupce. V případě, je-li důvodem nastavení podpůrných opatření prvního stupně podezření na vývojové poruchy učení, osloví třídní učitel školního speciálního pedagoga. Ten provede se souhlasem zákonných zástupců případný náslech ve vyučování a předběžnou diagnostiku žáka.
- Žákovi budou následně poskytována PO 1. stupně, případně se vypracuje PLPP.
- Vyhodnocení plánu pedagogické podpory proběhne po třech měsících od jeho sestavení.
- V případě, že nedošlo ke zlepšení, bude žák odeslán na diagnostiku do školského poradenského pracoviště (PPP, SPC).
- Po dohodě se školou zákonný zástupce objedná dítě k diagnostice ve školském poradenském zařízení.
Předměty speciálně pedagogické péče
Předměty speciální pedagogické budou zařazovány dle doporučení ŠPZ , využívány budou disponibilní dle Učebního plánu, případně dělené hodiny ČJ.
Postup školy při vytváření optimálních vzdělávacích podmínek pro nadané a mimořádně nadané žáky
- Cílený screening, vyhledávání, nadaných žáků je v kompetenci stanoveného poradenského pracovníka a třídních učitelů.
- Pokud vyučující identifikuje žáka s předpoklady nadání v určité oblasti, projedná s pověřeným pracovníkem ŠPP.
- Bude sestaven PLPP.
- IVP pro mimořádně nadaného žáka vychází ze školního vzdělávacího programu, závěrů psychologického vyšetření a vyjádření zákonného zástupce žáka.
Pomoc Školního poradenského pracoviště při integraci dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
- rozbor a vysvětlení zprávy z PPP, SPC
- kontaktování rodičů a stanovení termínů následných konzultací
- seznámení rodičů s možnostmi a způsoby využívání kompenzačních pomůcek
- podpora asistentů pedagoga
- konzultace s SPC, případně PPP