Zdroj: https://www.evokace.cz/2-stupen/spolecenstvo-prusvitnych-kridel-2020  •  Vydáno: 10.3.2020 18:36  •  Autor: ZŠ JUDr. Josefa Mareše 2

Společenstvo průsvitných křídel

V pondělí 2. 3. 2020 jsem se zúčastnil s celou třídou velmi zajímavého ekologického programu v Brně.

Nejdříve jsme sledovali film o různých druzích hmyzu, pak jsme se rozdělili do dvou skupin. Jedna skupina zjišťovala informace o mravencích a druhá skupina pozorovala v mikroskopu čmeláka, vosu a sršeň. Také jsme skládali puzzle, seřazovali obrázky. Venku jsme pozorovali včelí úl a hráli jsme hru.

Bajgar Filip, 6.C

Nejdříve jsme sledovali film o blanokřídlém hmyzu. Pak jsme se rozdělili do dvou skupin, v jedné skupině se učilo o včelách a v druhé o mravencích. Pak jsme se ve skupinách prohodili. Venku jsme dostali včelařské klobouky a šli jsme se podívat k včelím úlům.

Hagara Adam, 6.C

Po příjezdu jsme si povídali o přírodě, sledovali jsme krátký přírodopisný film. Pak nás rozdělili do dvou skupin. V jedné skupině jsme odpovídali na otázky o mravencích, ve druhé jsme poznávali včelí produkty, skládali jsme puzzle, pracovali s mikroskopem, měli jsme také poznat, komu patří hnízdo. Venku jsme se šli podívat na mraveniště a na včelí úl. Ke konci nás rozdělili do skupin a hráli jsme hru.

Fendrichová Aneta, 6.C

Eko program byl v Brně – Soběšicích. Bavili jsme se o mravencích, včelách, vosách. O mravencích jsem se dozvěděla, že na nás stříkají kyselinu. O včelách jsem zjistila, že nejen královna má křídla, ale i trubci. Nejvíce mě bavila mravenčí prolézačka.

Jeřábková Eveli Nicole, 6.C

Všichni jsme se dozvěděli, jak se vyvíjí mravenci. Pod mikroskopem jsme zkoumali části těl srší, vos a včel. Plnili jsme různé úkoly, vyplňovali odpovědi na otázky o životě mravenců, na které jsme našli odpovědi v modelu mraveniště. Program se nám moc líbil.

Grégerová Barbora a Koriťáková Barbora, 6.C

Na místě nám nejdříve pustili dokument o hmyzu. Pak jsme si mohli pod mikroskopem prohlížet čmeláka, sršeň, vosu a včelu. Bylo to zajímavé, viděli jsme je zvětšené, obyčejným pohledem bychom neviděli jejich detaily. Zajímavé bylo také vidět jejich obydlí, jak si je staví. Mohli jsme si prohlédnout uměle vytvořené obří mraveniště, které připomínalo bludiště.

Měli jsme možnost jím prolézat a přitom jsme si užili spoustu legrace. Pak jsme šli do lesa, abychom se podívali na skutečné mraveniště. Viděli jsme hemžící se mravence a jejich cestu – mravenčí dálnici. Venku jsme si ještě prohlédli včelí úl, museli jsme si nasadit včelařský klobouk a vyslechli jsme přednášku o včelích úlech.

Kubíková Barbora, 6.C

Na začátku nám promítali film o životě mravenců a včel. Pak jsme byli rozděleni do dvou týmů. Jedna skupina skládala puzzle, dívala se přes mikroskop, zkoumala včelí plástve a prohlížela si výrobky z včelích produktů – med, včelí kašičku, propolis,…

Druhá skupina si nejdřív povídala o včelách a mravencích, vyplňovala pracovní list a plnila různé úkoly, např. hledala nápovědu ve velkém mravenčím bludišti. Pak jsme šli ven. Půjčili nám včelařské klobouky, ukázali nám včelí úly. Plnili jsme další úkoly, hráli jsme hru na včely.

Zámečník Marek, 6.C

Na začátku jsme sledovali film o hmyzu. Potom jsme se rozdělili do dvou skupin. Jedna skupina zkoumala mrtvý hmyz pod mikroskopem, druhá plnila úkoly o mravencích. Potom se skupiny vyměnily. Venku jsme pozorovali včely a také hráli hru, která nás moc bavila.

Čechová Valentýna, Despičová Ina, 6.C

Na eko programu jsme se dozvěděli hodně informací o přírodě, např. jak se vyvíjí mravenci, kdo jsou jejich nepřátelé atd. Nejvíce nás zaujalo mraveniště, ve které jsme zjišťovali informace o tom, jak se živí, vyvíjí, rozmnožují. Kromě mravenců jsme pozorovali včely, vosy, sršně a čmeláky. Mohli jsme ochutnat včelí med. Seznámili jsme se, čím se včely živí. Bylo to hodně zajímavé. Dozvěděli jsme se hodně nových informací.

Písařovicová Aneta, 6.C

V pondělí 2. 3. 2020 jsem se zúčastnil s celou třídou ekologického výukového programu v malebném prostředí lesů poblíž Soběšic. Velká část výuky probíhala přímo v lese, náš program se jmenoval Společenstvo průsvitných křídel. Vypravili jsme se do světa včel a mravenců a pronikli jsme do tajemství jejich dokonalé organizace dělby práce. Ochutnali jsme také včelí produkty a prolezli jsme si celý model mraveniště. Dozvěděli jsme se o chovu včel a vyzkoušeli si práci s včelařskými pomůckami. Celý program byl zpestřen filmovou ukázkou ze života blanokřídlého hmyzu.

Program se mi líbil, pracoviště je velmi dobře vybaveno speciálními prvky – třeba šestnáctimetrovou chodbou mraveniště. Seznámili jsme se se životem společenstev včel a mravenců a pochopili jsme jejich význam pro ekosystém a také nutnost jejich ochrany.

Karták Oliver, 6.C

Na začátku nám pustili film o blanokřídlých. Potom jsme se rozdělili do dvou skupin. Jedna skupina plnila úkoly u modelu mraveniště a druhá skupina se zajímala o včely, sršně a vosy. Venku jsme si nasadili včelařský klobouk a šli jsme k úlu. Pak jsme hráli hru o včelách. Program se mi líbil.

Pavlíčková Lenka, 6.C

Dne 2. 3. 2020 jsme byli v Brně na eko programu s názvem Společenstvo průsvitných křídel. Celá třída byla rozdělena na dvě skupiny. V první skupině jsme zjišťovali informace o včelách, vosách, sršních a čmelácích. Mohli jsme si je prohlédnout pod mikroskopem. V druhé části jsme se bavili o mravencích. Nejlepší asi bylo, že jsme vlezli do makety mraveniště. Uvnitř mraveniště byly informace, které jsme potřebovali do pracovních listů. Venku jsme také hráli hru o včelách.

Přichystalová Tereza, 6.C

31-20200310.jpg 30-20200310.jpg 29-20200310.jpg 28-20200310.jpg 27-20200310.jpg 26-20200310.jpg 25-20200310.jpg 24-20200310.jpg 23-20200310.jpg 22-20200310.jpg 21-20200310.jpg 20-20200310.jpg 19-20200310.jpg 18-20200310.jpg 17-20200310.jpg 16-20200310.jpg 15-20200310.jpg 14-20200310.jpg 13-20200310.jpg 12-20200310.jpg 11-20200310.jpg 10-20200310.jpg 09-20200310.jpg 08-20200310.jpg 07-20200310.jpg 06-20200310.jpg 05-20200310.jpg 04-20200310.jpg 03-20200310.jpg 02-20200310.jpg