Rachel, původem z Kanady, docházela do výuky pravidelně vždy celý týden až do Vánoc. V hodinách se pečlivě věnovala žákům, hráli hry, procvičovali správnou výslovnost, gramatické jevy, ale trénoval se i poslech a čtení. Pochopitelně obrovský bonus získali žáci poslechem rodilé mluvčí a přímou komunikací.
Děti si ověřily, že rozumí a že když i oni mluví, rozumí jim cizinec, zkrátka, že angličtinu umí používat. Což bylo i pro nás učitele ostatně velkou výhrou, stejně tak jako to, že se vůbec nestyděli a bez zábran spolupracovali. Již z předchozích let máme zkušenosti s rodilými mluvčími v hodinách. Víme, že to funguje a děti to baví. Z Rachel byly děti naprosto nadšeny a všichni jsme si tuto báječnou spolupráci užili.
A jaké jsou postřehy našich žáků?
Rachel je: super, parása, pěkná, good, happy, megasuper, hodná, legrační, líbí se mi to!
(3.B)
Rachel je hodná a zábavná a vtipná. ... Rachel má hezký hlas. Líbí se mi její přízvuk. ... Rachel má napínavou hodinu. ... Na Rachel se mi opravdu líbí, že ikdyž neumí česky, tak se nám snaží rozumět, je všímavá, je s ní legrace a je vtipná a má hodně zkušeností.
(5.D)
Je hodně vtipná a má hezký vlasy. ... Je hodně dobrá v angličtině. ... Líbí se mi, že jezdí na koni jako já. ... Je super! ... Hodiny s ní mě ultra mega moc baví! ... Je s ní sranda a má super výslovnost! ... Je to lepší než test! ... V hodinách hrajeme různé hry a naučila jsem se něco nového. ... Nabereme s ní hodně zkušeností, protože na nás mluví anglicky, ale jde jí rozumět. ... We have very good English teachers!
(5.C, 5.B)
Umí anglicky líp než my všichni dohromady. ... Je hezká a vtipná. ... Je to lepší, když jsme v menší skupině. ... Hrajeme fajn hry. ... Rozumím jí a naučím se slova se správnou výslovností. ... Je ochotná vysvětlit, co nechápeme.
(6.C, 6.D)
S Rachel jsme probírali danou látku hravým způsobem. Povídali jsme si s ní o tom, jak se slaví Vánoce v České republice a Kanadě. Abychom však naladili vánoční náladu, připravila nám naše paní učitelka horkou čokoládu. Říkali jsme si vtipy a hráli jsme hry. Jedna z mých nejoblíbenějších her bylo vypravování, kde každý musel říct jednu větu na dané téma, a pak z toho vznikl příběh. S Rachel jsme si užili hodně zábavy, na kterou nikdy nezapomeneme.
(Eliška, 9.D)