Dne 14. března jsem byla se třídou na úřadu práce. Byla tam milá paní, která nám vysvětlovala, jaké existují zaměstnání, co vše musíme umět. Snažila se nám poradit tak, abychom si vybrali dobře. Nabízela nám, že za rok si můžeme na úřadě udělat test na počítači, který nám vyhodnotí, jaké povolání by se na nás nejvíce hodilo. A také, které je pro nás nejvhodnější. Prý se test skládá z 60 otázek například o tom, co rádi děláme ve svém volném čase. Na úřadu práce se mi moc líbilo.
Kateřina Matoušková, 8.A
V pondělí 14. 3. jsem s třídou 8.A byla na úřadu práce, kde nám paní z úřadu, která se tímhle zabývá, říkala a doporučovala různé školy, obory a tak. Říkala nám rady a své zkušenosti a hodně jsem z toho nevěděla. Poté, co domluvila, jsme měli čas, abychom se sami podívali, co by nás tak bavilo, či zajímalo. Já si vybrala list s letuškou a dívala jsem se, jaké musím mít schopnosti a jaké jsou nejvíc důležité. Také jaké musím mít vzdělání, či dovednosti. Poté jsem se ještě rozhlídla, které školy jsou v okolí, a o které bych měla zájem. A pak přišlo zklamání. Obor cestovní ruch, který jsem si vybrala, se otevírá jen jednou za dva roky, nebo třeba dvakrát po sobě. Ale já se svým „štěstím“ budu mít smůlu a zrovna ten rok se neotevře. Potom jsme si ještě povídali s paní z IPS, která si k nám sedla. Moc se mi to líbilo a šla bych tam klidně znovu.
Viktoria Chudá, 8.B
V pondělí o odpoledním vyučování jsme jeli autobusem na úřad práce. Tam nás paní seznámila s druhy škol, jaké povolání potřebuje jakou školu. Poté jsme dostali složky, kde jsme si vybrali povolání, které by nás bavilo. Podle čísel uvedených v kolonce se jménem jsme si šli pro desky, kde bylo o našem „budoucím“ povolání něco napsané. Mohli jsme si vzít papíry s povoláním, u kterých bylo také něco napsáno. Byla to velice zajímavé a jsem ráda, že jsme úřad práce navštívili.
Mlátilíková Barbora, 8.A
Dne 26. února naše jsme se školou navštívili úřad práce. Do města jsme se dopravili autobusem a pak šli k úřadu pěšky. Na úřadu nám něco málo řekli o školách, na které se můžeme přihlásit po skončení deváté třídy. Pak nám paní, které tam pracovaly, daly možnost porozhlédnout se a vybrat si letáčky, kdy byly stručně sepsané podmínky k uplatnění v daném zaměstnání. Moc se mi tam líbilo, ale stále nevím, kam bych chtěl jít na školu a popřípadě, co dělat za práci. Byla to zajímavá návštěva.
Galaš Šimon, 8.B
Dne 14. 3. jsme místo odpoledního vyučování navštívili Úřad práce ve Znojmě. Paní poradkyně nám radila, jaké povolání bychom chtěli dělat, a na jakou školu proto jít. Nejdříve nám povídala o různých pracích a školách, které bychom museli studovat. Také to, že máme velký výběr středních škol, které by se hodili k nám, našemu chování a prospěchu. Poté jsme měli čas, abychom si naše vysněné povolání našli ve složkách a zjistili o tom více zajímavých informací, které jsme chtěli vědět. Bylo jich na výběr mnoho. Domů jsme si mohli vzít papíry s informacemi o školách a profesích. Líbilo se mi to.
Toufarová Hana, 8.A
Dne 26. února naše třída v hodině občanské nauky navštívila Úřad práce ve Znojmě. Budova se nachází na náměstí Svobody. Naším cílem bylo dozvědět se o činnosti této instituce. Paní, která tam byla zaměstnána, nám poradila, kam se máme obrátit, pokud chceme poradit s výběrem školy. Dále nám oznámila, že momentálně nezískalo práci 8000 lidí ze Znojemska. Jsou nezaměstnaní. Představila nám také střední školy ve Znojmě. Povídala, že povinných 9 let budeme mít za sebou a dále se budeme rozhodovat o střední škole. Pokud chceme. Dozvěděli jsme se, že paní, které nám to všechno představovala, vede také testy pro výběr povolání, na které se hodíme. Testy jsou zdarma a můžeme na ně přijít sami nebo s rodiči.
V další části naší návštěvy jsme měli chvilku volno, abychom se mohli podívat na natisknuté listy s povoláním. Každé povolání na listě obsahovalo, jakou střední školu musíme vystudovat a jiné podrobné věci. Každý z nás si mohl vzít list s povoláním, které chtěl, s sebou. Paní, která dříve vysvětlovala, se nás ptala, jestli nechceme pomoct a celkově všem pomáhala.
Když beseda skončila, každý šel svou cestou. Každý měl jiné pocity z návštěvy. Já měla pocity smíšené, protože jsem dobře věděla, kam chci jít, ale i tak mi tohle velmi pomohlo a mám jasno. Návštěva byla poučná a věřím, že všem pomohla. Neměla jsem velké očekávání, ale o to mnoho se mi návštěva líbila.
Holíková Kateřina, 8.B