Počítání a rýsování jsme v matematice vynechali a místo toho jsme si povídali o ČR a Finsku. Hledali jsme rozdíly mezi státy. Zjišťovali jsme, kdy se chodí do školy ve Finsku a kdy u nás. Kdo nosí ve Finsku dárečky pod stromeček, anebo jaké mají oblíbené jídlo. Zjištěné informace jsme si vystavili ve třídě.
V angličtině jsme se rozdělili do čtyř skupin. Každá skupina měla na starost jiné téma - Pozdravy, Představení sebe, Záliby a Dny v týdnu. Cílem hodiny bylo seznámit se se základními frázemi a slovy finsky. Každá skupina pak sepsala na dané téma list frází/slov čeština vs. angličtina vs. finština. Pro všechny z nás byla finština náročná nejen výslovnost, ale i pravopis jednotlivých slov. Hodinu jsme zakončili ochutnávkou finských čokoládových bonbonů.
Tělesná výchova byla pro Aničku a třídu vytvořená tak, aby se všichni bavili, hodinu si vzájemně užili a zapojili se. Anička nás seznámila s tím, jak probíhají hodiny tělesné výchovy u nich ve škole. Po společném zahřátí, což byla hra Ocásky, dostala Anička příležitost udělat dětem rozcvičku. Hráli jsme naše typické dětské kolektivní sportovní hry a soutěže. Jako například, HUTUTUTU honěnou, hra na Peška, Cukr káva limonáda..., a na závěr Kapitánku. VV
V poslední hodině jsme Aničce vyrobili památník. Každý nakreslil obrázek s věnováním, společně jsme se vyfotili a vše svázali do jedné složky. Někteří žáci přidali i e-mailovou adresu a tak komunikace bude i nadále pokračovat vzájemným dopisováním.
Myslíme si, že si tento den užili všichni - děti, vyučující a náš host Anička.
Za 5.C
Mgr. Petra Pokorná