Zde se dětí ujala paní Ing. Jitka Veselá, Ph.D., která dětem velmi srozumitelnou a poutavou formou přiblížila, co je to marketing. Děti zjistily, že ač se jedná o cizí slovo, tak se s marketingem setkávají denně. Povídaly si o reklamě - jaká by měla být, proč je pro značky důležitá, jak pozitivně i negativně působí na lidi.
Řešily také to, co je logo a značka. Děti si zkoušely, jaká loga umí zpaměti malovat a obráceně, jestli podle loga poznají značku.
Nechybělo také povídání o tzv. merchandisingu, se kterým se děti také běžně setkávají. Paní Veselá dětem vysvětlila, že některé věci byly vytvořeny původně za nějakým účelem, ale díky jejich popularitě se začaly využívat i za jinými účely. Např. Mickey Mouse byl původně pohádková postava, ale díky oblibě se dnes setkáme s plyšáky, nádobím, oblečením či školními pomůckami s touto postavičkou.
Děti samy pak uváděly další příklady různých her, potravin, youtuberů apod., u kterých se s merchandisingem setkaly.
Pro děti to byla zajímavé a poučné setkání a to nejen díky zajímavému tématu, ale i možnosti navštívit „akademickou půdu“.
Mgr. Lucie Hašková