Programátoři velmi úzce spolupracují se SMART Exemplary Educators, aby nové aktivity podnítily zájem žáků o vzdělání. Jednou z desítky SMART příkladných učitelů České republiky je i učitelka ZŠ JUDr. J. Mareše Znojmo Mgr. Ivana Křístelová, která se v červenci loňského roku zúčastnila celosvětového summitu učitelů v Kanadě.
Od prvních aktivit testovaných v demo verzi se nám LAB pěkně rozvinul. Školy, které neváhaly nakoupit nejnovější verzi programu SMART Notebook 15, tedy získaly kvalitní výukový prostředek k zefektivnění dosavadní výuky ve všech předmětech, ať již při výuce jazyků, matematiky či přírodních věd.
Dosavadní aktivity jsou obohacené o nová pozadí i možnost kromě textu vkládat obrazový materiál, což jistě ocení zejména kolegyně z mateřských škol a 1. stupně.
V LAB Super Sort „Super řazení“ žáci třídí položky do dvou kategorií v různých prostředích. Kromě dosavadní džungle a vesmíru mohou žáci dělit poklad či si zahrát na včelaře. Pokud však pozadí nevyhovuje vašim představám pro výukový materiál, můžete využít jednoduché třídění podobně jako i v aktivitě Rank Order „Seřazování“, Flip out „Otočit“, Fill in the blanks „Vyplnit mezery“, Match Em up! „Dejte je k sobě!“, kde se rovněž objevují nová pozadí. Kromě již výše zmíněných můžeme nahlédnout do chemické laboratoře, pod vodní hladinu, bojovat s drakem, sbírat pyl na květinách. To vše lze okořenit již známým časovým limitem, kdy učíme děti pracovat pod tlakem nebo uspokojovat jejich přirozenou soutěživost díky hracím kostkám, kolu štěstí, kouzelnému klobouku či bzučákům.
Beze změny zůstává aktivita „Vykřikněte to nahlas!“, která nám umožňuje propojit žákovská zařízení s učitelským počítačem.
Nově se nám představuje Label Reveal neboli „Odkrývání štítků“. Učitel může na plochu umístit jakýkoli obrázek, který pak následně mohou žáci popisovat. Správnost svého řešení si mohou žáci zkontrolovat právě odkrytím štítků. Své uplatnění tato aktivita jistě najde např. v hodinách jazyků při procvičování slovní zásoby, při popisování geometrických těles v hodinách matematiky či stavbě těla rostlin či živočichů v hodinách přírodopisu. To už nechám na zvážení každého z vás.
Co však zcela uchvátilo žáky naší 4.C? Bezesporu nová aktivita Speedup nebo-li zrychlení, při které žáci vzájemně poměřují své znalosti daného učiva a ještě si při tom zazávodí na okruhu. A čím mohou svou formuli vlastně zrychlit? No přece tím, že odpoví na zadanou otázku správně a rychleji než jeho soupeř.
Tak pozor na defekty. Svěží nápady na nové aktivity pro vaše žáky vám všem přeje
Mgr. Ivana Křístelová
ZŠ JUDr. Josefa Mareše Znojmo a MŠ
SMART Exemplary Educator