V jedné z dílen, s paní učitelkou Hubáčovou, jsme poznávali barvy podzimu, jeho vůně, po hmatu a se zavázanýma očima, také jeho tvary a jen za pomoci naší mlsné pusy i chutě ovoce a zeleniny. A že bylo co ochutnávat!
V další dílně jsme se s paní učitelkou Bulínovou vydali do lesa. Zavřeli jsme oči a představili jsme si, co okolo sebe můžeme v lese vidět, slyšet, cítit. Zazpívali jsme si písničku o tom, jak se máme v lese chovat. Podle větviček jsme si rozdělili stromy na listnaté a jehličnaté a pokoušeli jsme se ty nejznámější společně pojmenovat. Získané vědomosti jsme si dále ověřovali v kvízech, doplňovačkách a osmisměrkách. Podle obrázků jsme pojmenovávali stromy i na PC. Pokud jsme neznali odpovědi na otázky,vyhledávali jsme informace v atlasech, herbářích atd.
Když jsme přišli do třetí dílny k paní učitelce Gráfové, byli jsme rozděleni do čtyř skupin a ocitli jsme se v podzimní přírodě plné zvířat. V první skupině jsme dostali pracovní list, kde nám výsledky příkladů doplnily věty a zjistili jsme např. kolik měsíců spí medvěd, kolik drápů má jezevec a jiné zajímavosti o podzimních zvířatech. V druhé skupince jsme skládali puzzle se zvířaty a doplňovali k nim jména a podzimní aktivitu zvířat u nás v ČR. Ve třetí skupince jsme v hádankách hledali zvířata a v poslední skupině jsme přiřazovali jména zvířat ke kartičkám. Na konci hodiny jsme již všichni věděli jaký rozdíl je mezi daňkem a jelenem nebo jaké zbarvení má jezevec a tetřev.
Dozvěděli jsme se také, že se dá na podzim ovoce využít různým způsobem a v poslední dílně s paní učitelkou Sovovou jsme si vyzkoušeli udělat z ovoce tiskátka a čarovat s nimi ve výtvarné výchově.
Celý podzimní den byl jedním slovem MOC FAJN!
Třídy 2.A, 2.B, 2.C, 2.D