Program se týkal nejen třídění, ale také recyklace odpadů z domácností a bytů. Žáci se dozvěděli, co všechno o nás může prozradit náš odpadkový koš. Ukázali si, jak mohou omezit množství jimi produkovaného odpadu a jak některé odpadky ještě využít.
Žáci sestavili odpadkový koš jednoho majitele a zamysleli se nad tím, co může odpadkový koš o svém původci vypovědět a svůj příběh odpadkového koše představili ostatním. Následně se tento koš pokusili správně vytřídit. Zabývali se také recyklací různých typů odpadů (papír, plast, kartonové obaly, sklo.) Sestavili recyklační koloběh a seznámili se s recykláty a jejich použitím v praxi.
Ve škole se k tématu vrátili a ve světě práce si zkusili přetvořit zdánlivý odpad na využitelnou věc. Vyráběli dárkové krabičky z pet-lahví či ruliček od toaletního papíru.
A jak se program líbil dětem?
Nejvíc se mi líbilo, když jsme si vykládali, jak si co vyrobit. Říkali jsme si, jak neznečišťovat přírodu. Taky jsme viděli zvířátka: koně, kozy a králíky. Sbírali jsme odpadky a hádali jsme kdo, je vyhodil. Co jedl atd. O přestávce jsme pumpovali vodu a ta tekla jako o závod. Vykládali jsme si, jak se třídí odpad a jak se zpracovává. Osahávali jsme si plastové recyklované kuličky. Vše mě moc bavilo.
Soňa Bastlová, 5.D
V Otevřené zahradě jsme plnili různé úkoly. Ve skupinách jsme sbírali odpadky podle obrázků, které jsme pak dali do košíků. Každá skupina měla svůj košík a svůj obrázek. Potom jsme měli za úkol zjistit, kdo používal jakou věc a k čemu. Potom jsme roztřídili odpad do kontejnerů. Celý den se mi velice líbil.
Tereza Holíková, 5.D