A právě touto myšlenkou jsme se nechali inspirovat při přípravě projektu.
V tomto týdnu jsme se s dětmi společně ponořili do podzimní nálady včetně barevného oblečení, které nás doprovázelo každý den v jiných odstínech v krásném prostředí školy vyzdobeném dětmi v rámci tvořivé práce s paní vychovatelkou v družině.
Mezipředmětově jsme si připomněli podzimní práce na zahradě, sklizeň ovoce a zeleniny, v rámci čtení s porozuměním jsme se zase snažili pochopit přípravu živočichů na zimu, matematické znalosti nám pomáhaly luštit podzimní tajenky, v hudební výchově jsme se zaposlouchali do zvuků lesa...
Využili jsme dvě velké přednosti naší školy. Blízkost přírody, která nás zlákala ke společnému pozorování změn v podzimní krajině. Děti si vyzkoušely frotáž kůry stromů, listů a tvorbu mandel z přírodního materiálu. Do školy jsme si odnesli drobné přírodniny, kde jsme si je následně ”ZAVAŘILI PODZIM”. Druhá přednost se váže na možnost vrstevnického a kooperativního učení, kdy si děti vyzkoušely spolupracovat napříč ročníky na zadaných úkolech.
Chceme, aby si děti uvědomily důležitost každého člena týmu a jeho přínos pro splnění zadané úlohy. V praxi se učí z našeho pohledu velice důležitým vlastnostem, jako je laskavost, trpělivost, zodpovědnost...proto také náš projekt nesl název
Barvy podzimu v nás.
Velice si vážíme i nabídky spolupráce na přípravě projektu ze stran rodičů.
Myslíme si, že právě tato sounáležitost dětí všech ročníků a rodičů je hlavním benefitem těchto aktivit.
Za ZŠ Konice: Irena Volánková, Emílie Mácová a Kateřina Petrojová